TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 19 mar 2013, 23:24 
Przyczyną uszkodzenia wirnika/wirników turbosprężarki może być brak odpowiedniego smarowania, ciała obce na wlocie i wylocie turbosprężarki, niewyważone wirniki, temperatury oraz wadliwe materiały, z czego wykonane zostały wirniki.

Jak ustrzec się przed tego typu uszkodzeniem?

Właściwie to nie ma na to reguły. Możemy zmniejszyć ryzyko uszkodzenia wirnika, poprzez zagwarantowanie odpowiedniego smarowania turbosprężarki, okresowego sprawdzania przewodów dolotowych i wylotowych (czyszczenie ich), monitorowania stanu łopatek po stronie sprężającej, oraz jeśli to możliwe to po stronie rozprężającej. Ale tak jak wspomniałem wcześniej, wykonanie sumiennie wyżej wymienionych czynności nie zagwarantuje nam całkowitego wyeliminowania ryzyka awarii.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 24 wrz 2013, 12:30 
Offline

Rejestracja: 13 mar 2013, 14:21
Posty: 26
Jestem ciekaw od czego uszkodził sie wałek na 1 zdieciu ?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 11 lut 2016, 17:56 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
W związku z coraz bardziej powszechnym zastosowaniem turbosprężarek w nowo produkowanych samochodach, należy zwrócić uwagę na warunki jej pracy. Należy pamiętać, że pracuje ona w temperaturach dochodzących do 700°C i w zakresie prędkości od 40 000 do 180 000 min-1. Przez co jest to bardzo czuły element na jakiekolwiek niedoskonałości warunków eksploatacyjnych. Wyrównoważenie elementów wirujących ma zapewnić niemal, że idealny ruch osiowy z niewielkim promieniowym momentem. Turbosprężarka jest tak zaprojektowana, aby mogła bezawaryjnie współpracować z silnikiem przez cały okres jego eksploatacji. Nie wymaga ona jakichkolwiek specjalnych remontów, a badanie powinno ograniczyć się tylko do kilku podstawowych czynności zgodnych z instrukcją użytkowania turbosprężarki dostarczonej przez producent. Musimy pamiętać aby regularnie wymieniać olej, filtr oleju, filtr powietrza oraz pamiętać o odpowiednim ciśnieniu oleju.
Pamiętajmy również że wymieniając elementy wewnętrzne musimy zachować uwagę aby obce ciało nie dostało się do wnętrza turbiny, najdrobniejsze elementy mogą wyrządzić ogromne szkody. Ważne jet też również uszkodzenie spowodowane ponadnormatywna mocą silnika, typu chip tuning lub przeciążenie turbosprężarki, niestety elementy nie są przystosowane do zbyt wielkich przeciążeń spowodowanych zbyt wielkim przeciążeniem.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  19
 Uszkodzenie turbospręzarki , a zmienna geometria  Honeywell  Anonymous  1
 Dźwięk turbosprężarki - stan turbosprężarki.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  5
 Wykres turbosprężarki - WTF???  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Olej w przewodach turbosprężarki  Audi turbosprężarki  Anonymous  2
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group